Plugg + skada = tråkigt

Jag ligger efter med studierna så jag tar en del dagar då jag bara pluggar för att göra färdigt… Det låter kanske illa men jag trivs bäst så, då får jag några dagar då jag helt kan göra vad jag vill… Jag hinner ändå inte med allt på en dag…

Och så provade jag att springa igen, 5km på  mjukt underlag (motionspår med sågspån) och jag trodde att det gick bra, knät kändes bara lite men mot slutet så hög det plötsligt till ordentligt och jag kunde knappt gå resten av dagen, knät var svullet och allt… Jag tror inte det blir mer löppning för mig i år… Kanske kan jag prova nästa sommar eller något…

Jag väntar på att knät ska bli så pass bra så jag kan åtminstone träna cykel eller rodd… Axeln är lite så där den också, ganska bra så länge jag inte tränar, men så kan jag inte ha det! Man blir inte starkare av att inte alls träna 😦

Mitt största problem är att jag inte riktigt vet vad som gör axeln illa. Det kan kännas lite men det känns att träna, det känns på alla kroppsdelar… Men just axeln kan må extra dåligt EFTERÅT när jag är hemma och redan har kört hela passet… Dår är det lite för sen att sluta…

Men, jag hoppas… och kämpar vidare…

16 svar to “Plugg + skada = tråkigt”

  1. 3pa2 Says:

    Bättre för kroppen med raska promenader än jogging/löpning åtminstone när man betänker skaderisken och belastningen på knä.

    • ro Says:

      Ja, det verkar så tråkigt nog… Det bara tar så lång tid om man ska ut så långt som jag gärna vill, annars tycker jag inte det blir så mycket motion (om inte man går typ hela dagen…) men det hjälper inte att få motion om man skadar sig då är det väl bättre med mindre…

  2. Antonia Says:

    Kan det vara en nerv som är i kläm? Då är det kanske massage och värme bättre.

    • ro Says:

      om jag bara visste… 😦

  3. Varvara Says:

    Har du varit hos sjukgymnasten? Har du fått lite tips på
    vad du kan göra så det känns bättre?
    Du verkar ha fullt upp nu….lycka till med studierna…
    Kram

    • ro Says:

      nej, faktiskt inte… 😦
      ja, det är mycket plugg just nu!
      hoppas det är bra med dig 🙂
      Kram!

  4. Anneli Says:

    Om du (mot förmodan) bor i närheten av Avesta eller Norberg skulle jag verkligen rekommendera min kompis Katta som gör Ortobionomibehandlingar!! Hon blev certifierad i helgen dessutom!! 😀 Hon är jätteduktig och jag tror att Ortobionomi skulle kunna hjälpa dig!!
    Du kan ju kolla om det (åter igen; mot förmodan) finns nån som håller på med Ortobionomi i närheten av där du bor!!
    Den behandlingsmetoden är inte så vanlig i Sverige – ÄN!!

    • ro Says:

      Ortobiotomi? Vad är det för något? 🙂

    • Anneli Says:

      Jag har skrivit lite om det på min blogg för ett tag sen.
      Jag är egentligen inte rätt person att förklara vad det är, men gör ett försök:
      En del kallar Ortobionomi för ”den mjuka Kiropraktiken” av nån anledning. Men det är en supermjuk, härlig metod att lösa upp spänningar i musklerna och att låta kroppen ”rätta till” sig själv när musklerna har återgått till sitt normala tillstånd. Om man t ex är sned i ryggen eller det ena benet är längre än det andra p g a muskelspänningar så kan man enkelt rätta till det med Ortobionomi. Jag har blivit jättemjuk i kroppen av de hittills 3 behandlingar som jag fått!!
      Ja, bättre än så kan jag nog inte förklara det! 😀

    • ro Says:

      Låter ju trevligt 🙂 🙂

    • Anneli Says:

      Ha, ha!! Det är inte bara trevligt – det gör underverk för kroppen!!! Och DET är ju…. tja… trevligt!!! 😉

  5. Anneli Says:

    Svar på din kommentar på min blogg:
    Ha, ha!! Det var värst vad du gräver i ”arkiven” och hittar gamla försyndelser!! 😉
    Var det här innan jag hittade din blogg??
    KRAM!!

    • ro Says:

      nej det var samma dag jag lämnade kommentaren 😉
      Kramar!

    • Anneli Says:

      OK! 😀

  6. kickan34 Says:

    Krya på dig! typ 🙂 kramar

    • ro Says:

      Tack! 🙂
      kram!


Kommentera

