What you do is your choice

Saturday, October 30, 2010 | Yesterday

I am not here to control others.

Från siten: http://www.louisehay.com/affirmations/

Jag tror jag behövde detta idag…

och så vill jag tillägga:

”and I am not responsible for other peoples actions”

Ibland känner jag att jag måste protestera så fort någon gör något orätt mot mig, fast jag vet att det kommer att bli en meningslös diskussion. Jag har svårt att acceptera att hur jag hanterar det hela är MITT val, det finns ingenting jag MÅSTE göra. Att jag inte protesterar på ett visst sätt behöver inte betyda att jag accepterar sånt beteende. Det kan lika gärna betyda att jag väljer att lägga min energi på andra, viktigare saker, än att slösa det till idioter…

Så resonerar jag i alla fall…

Era tankar?

4 svar to “What you do is your choice”

  1. lifesdesire Says:

    Så rätt!
    man måste välja sina strider…..andras strider behöver man inte ta!
    Kram

  2. Anneli Says:

    Nä, vi kan verkligen inte ta ansvar för någon annan än oss själva!!
    Att ha empati och bry sig är en sak, och att ta på sig andras saker är en helt annan!!

  3. kickan34 Says:

    kram o godnatt!

  4. Anneli Says:

    Svar på din kommentar på min blogg:
    Tack Artemis!! Det ska jag göra!!
    Kram!


Kommentera

