Det slog mig just en sak…

Det är inte bara jag som är rädd för andra…

Andra verkar också vara rädda för mig…

Så fort folk tar reda på lite saker om mig så försvinner de i illfart…

Vad är grejen? Är jag verkligen så udda? Är jag verkligen så annorlunda?

Jag vet att jag inte är en typisk någonting men jag lovar er jag är hur mänsklig som helst.

Jag vill samma saker som alla människor på jorden vill.

Varför ska det vara så svårt?

Det gör ont i hjärtat att vara ensam. Bokstavligen…

6 svar to “Det slog mig just en sak…”

  1. Anneli Says:

    Hmmm….! Du måste ha träffat konstiga människor…!
    Visst är det så att vissa går man bara inte ihop med – det är nåt med personkemin, men ALLA kan väl inte lagt benen på ryggen??
    Den gemensamma nämnaren i alla ens relationer är man själv, så VAD hos dig skrämmer bort folk?? Jag menar inget illa med det jag just skrev – det var bara en iaktagelse som gäller oss alla! Men jag tänker att om du – som du skriver – är rädd för andra människor, så kanske det sänder ut signaler om rädsla som väcker nånting hos de du träffat och som de själva inte vill se eller veta om sig, och som får dem att avstå från att lära känna dig bättre..! Jag vet inte….. jag känner ju inte dig annat än genom bloggandet.
    Det är svårt att se sig själv genom andras ögon, men genom att försöka se sig själv så objektivt man kan så kanske man åtminstone kan börja nysta i det och börja förstå vad det handlar om. Att känna sig ensam är ingen hit!!
    Hoppas du kan hitta människor som ser dig och gillar dig för den du är!!
    You know where to find me!! 😀

    • ro Says:

      Anneli, Om du lyckas hitta vad det är hos mig som skrämmer bort andra får du jättegärna tala om det för mig! Du känner mig faktiskt mer än många andra eftersom jag visar mer av mig själv i bloggen än i riktiga livet. Ändå försvinner folk i alla fall… Jag undrar vad de skulle göra om de verkligen fick se vem jag är? Svimma?
      Att de skulle bli rädda för att jag är rädd får jag inte riktigt ihop men visst jag kan köpa det…
      Grejen är, jag tänker till exempel på hundar som har blivit misshandlade och ska rehabiliteras (nu är jag ingen hund men bara för att ta ett exempel). De behöver människor som kan hjälpa dem bygga upp tilliten igen genom att gång på gång bevisa att hunden kan lita på dem. De tar det försiktigt och har tålamod. Skulle de börja slå hunden skulle det gå åt pipan och kanske bli ännu värre än i början.
      Jag är så trött på att människor gång på gång sviker mig bara för att de kan. De säger att jag måste våga lita på andra men det är fasiken JAG som blir sviken efteråt.
      Tack för att du finns…
      kram

  2. kickan34 Says:

    ja så e de för mig med, kompisar försvinner och slutar höra av sig. och ja som sagt de gjort ont i hjärtat att vara ensam. Kram vännen

    • ro Says:

      vad är det med folk egentligen… suck 😦
      Kram!

  3. ilovefruktsallad Says:

    Jag tycker inte alls du verkar skrämmande; bara unik, ärlig och intressant.

    • ro Says:

      Tack! det var jättesnällt sagt 🙂
      kram!


Kommentera

