Hello vinterdepression

Du är inte välkommen hit men du kom och slog dig ner i alla fall.  Vad du vill talar du aldrig om för mig utan gör bara allting att se ännu mörkare ut. Och det är tillräckligt mörkt utan din hjälp thank you very much…

Vad krävs det för att du ska försvinna härifrån? Vitaminer? Ljusterapi? Ett mirakel som kommer att göra den här världen en trevlig plats?

Imorgon vill jag träna och jag tycker att du ska stanna hemma. Eller varför inte ta en liten promenad och inte komma tillbaka? Jag tror faktiskt att du kommer att trivas bättre någon annanstans än hos mig.

8 svar to “Hello vinterdepression”

  1. Anneli Says:

    Brukar du få vinterdepressioner??
    Usch! Det låter jobbigt!!
    Ta hand om dig!!

    • ro Says:

      ja… it really sucks…

    • Anneli Says:

      Trist….! Och inga goda råd har jag heller…! Jag har tack och lov inget anlag för depressioner vad jag vet…!
      Men du kanske kan berätta hur du vill bli behandlad under pågående depression! Finns det något vi ska tänka på, unvika eller göra? Det vore kanske inte en så dum idé att undervisa folk i det här med depressioner för att på så sätt öka förståelsen! 😀

    • ro Says:

      det är väl bra att du slipper någonting i alla fall. Ditt hjärta har redan nog med problem, eller?
      vilken bra fråga! jag ska definitivt skriva något, ur högst personligt perspektiv naturligtvis…
      tack för tipset!

    • Anneli Says:

      Varsågod för tipset!! 😀
      Jag tycker det är spännande och roligt att lära mig nya saker och att försöka förstå sånt jag inte ännu förstår!
      Och det är väl jättebra att passa på att lära ut saker till andra!!
      Ja, mitt hjärta är inget roligt…! Har gått upp på maxdosen av medicinen jag äter, men tycker inte att det gör nån direkt skillnad…! *Suck*

  2. Anneli Says:

    Svar på din kommentar på min blogg:
    Det är busenkelt!!
    Jag skriver det i ett blogginlägg!!

  3. Varvara Says:

    Vintertrött, ja du… det känns att vi har viridit tillbaka klockan! När jag känner mig trött och hängig så brukar jag
    göra en spenatsmoothie, det renare levern snabt och effektivt, och jag känner mig mycket piggare!! Jag ska göra en sådan idag, till lunch.
    Kram

    • ro Says:

      jag är inte så trött, utan deprimerad…
      låter gott med spenatsmoothie 🙂 jag gillar också gröna smoothies
      kramar!


Kommentera

