Stollen!

Det sockerfria julstollen som jag bakade igår blev så himla gott jag kunde knappt tro det!! 🙂

Eftersom det var ett påhittat recept huller om buller (och det senaste stollen jag bakade förra året blev hemskt) så visste jag inte vad jag skulle förvänta mig…

Är det någon av er som vill ha receptet så mejlar jag det gärna till er men jag vill inte lägga ut det i bloggen. Det är bara att säga till i så fall 🙂

Brödet bakade jag i brödmaskin men jag kan tänka mig att det går bra att göra för hand också, det är som ett vetebröd mer eller mindre…

och bild 🙂

Brödet blev jättegott ihop med en kopp kryddig rooiboste! Ikväll tänkte jag kanske göra sockerfri glögg på äppeljuice, svarta vinbär och glöggkryddor… Få se om det blir gott!

Kram på er 🙂

Ett svar to “Stollen!”

  1. Antonia Says:

    Och jag har köpt mini stollen på Lidl. Det var så gott. Riktigt gott. Tyvärr har de inte det längre. Det var under en period tydligen, då de hade en tysk vecka.
    1.Bra att veta, så jag inte springer och kollar hela tiden ( handlar inte på Lidl annars
    2. Lika bra att de inte har för jag skulle äta den på jämnan.
    Och som vanligt allt ont har nåt gott med sig… n’est-ce pas? 🙂


Kommentera

