Småsur och bitter…

Jag börjar bli rätt så irriterad på alla recept på julkakor, julchoklad, julgodis…

Det är socker ÖVERALLT!

Ni som är onda nog att fresta mig så 😉  Jag hoppas ni blir jättetjocka under julen så jag kan skratta åt er när ni kommer tillbaka till gymmet efter nyår 😉 hehe

Skadeglädje. Godare än socker 😉

PS: Själv fortsätter jag med mina nyttiga, sockerfria och supergoda varianter! 🙂

PS2: Ni som har tröttnat på allt socker kan ni ta en titt på krutgubbens godis och kaklöftet (om ni inte redan har gjort det). Det är redan 115st deltagare och vi blir flera hela tiden 🙂

Och för tips om hur man lever ett sockerfritt liv kan ni till exempel få i mitt forum: http://sockerfritt.forum24.se/

Kom ihåg: Det finns ingenting ni MÅSTE äta. Jag hör folk säga att man måste äta det ena eller det andra under julen. Varför? Det finns ingenting man måste äta eller inte äta. Man har ett val! Faktiskt 🙂

Kram på er!

8 svar to “Småsur och bitter…”

  1. 3pa2 Says:

    Men har du några recept på godis utan socker som man kan göra själv hemma?

    • Artemis Says:

      Det beror på… Tänker du på någon speciell sort?
      Just godis som kola och knäck vet jag inte om man kan göra utan socker. Men kakor och bullar är det lättare. Jag har gjort sockerfritt julstollen till exempel: https://kanjagblifrisk.wordpress.com/2010/11/28/stollen/

    • Artemis Says:

      sockerfria (och råa) pepparkakor: http://eaniegreenie.wordpress.com/2010/11/28/raa-pepparkakor-till-1a-advent/

  2. 3pa2 Says:

    menade verkligen snacks

    • Artemis Says:

      snacks? kan du ge ett exempel?

  3. 3pa2 Says:

    Alla kolor, fudge, knäck, rischoklad osv som jag gjort eller har recept på innehåller socker, undrar om det finns utan socker

  4. Artemis Says:

    Ok, jag förstår. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på detta eftersom jag knappt åt sånt även när jag åt socker… rischoklad borde gå att göra med sockerfri choklad. Resten får jag undersöka vidare och återkomma 🙂
    Här är också några som funderar i princip samma sak: http://www.matklubben.se/matprat/dessert-_godis_och_baktips__21/sockerfritt_godis_8129.html

  5. Antonia Says:

    Och jag är trött på vänner som har inte mer fantasi än att ge mig en stor ask Aladin. Som jag inte kan låta bli att klämma i mig i en sittning. Jag verkligen hatar dem. Vännerna.
    Sen när ger man en alkoholist en flaska whisky som present?

    Hur fan tänker folk egentligen?
    För mig allt eller inget. När julen är över ska jag styra upp mitt matliv igen. Kör en faste kur. Den tar alltid bort min sockersug. Tappar jag också det värsta av överflödet av onödiga kilos.
    Och så ska jag ha en ordentligt uppläxning med mig själv så att inte tro igen att jag kan äta sött lite då och då. För det funkar inte. Det funkar verkligen inte. Precis som att om man är alkoholist. Man kan inte dricka lite inte heller bara då och då. Det spårar ut rätt så snabbt.
    Eller har någon en annan åsikt?


Kommentera

