Sockerfria semlor =)

Idag bakade jag semlor Smile De blev mycket goda, smakar inte alls som ”vanliga” semlor och är inte alls lika söta men det var nog lika bra det Smile

Receptet tog jag från sjusorterskakor och byte ut sockret mot dadlar som jag mixade med ägget. Till mandelmassan mixade jag 2 paket skållade mandlar och 10st dadlar. Man mixar mandlarna riktigt fint först och därefter tillsätter dadlarna och mixar lite till. Det blev rätt mycket mandelmassa av detta så jag frös ner en del…

Till det, vispad grädde så klart och sukrin florsocker på toppen…

Så här så de ut:

Publicerat i maten. 2 Comments »

2 svar to “Sockerfria semlor =)”

  1. Jasmine Says:

    De ser goda ut! Kul att göra egna semlor – speciellt när man lyckas bra.
    Jag har faktiskt inte ätit en enda semla i år…

    Svar: Tack, känns skönt att jag inte är den enda som känner ångest på söndagar. Hoppas att också du har överlevt dagen och att du kan se ljust på veckan som kommer. Styrkekramar till dig! ❤

    Kram

  2. Lena Says:

    Kakorna jag bakade heter snickerdoodles. Mycket goda. Men semlor är verkligen inte fel heller!


Kommentera

