Jag vill bara säga en sak

angående den nuvarande regering och vad de håller på med…

ja, de är cyniska

ja, de är känslokalla

ja, de verkar sakna empati

osv. osv. osv.

MEN det är ju svenska folket som röstade fram det partiet!!!

Det är ju folket som har blivit allt ovanstående långt innan regeringen började montera ner välfärden…

Så vill ni vara arga på någon, var arga på de som röstade fram idioterna!

Regeringen är bara ett symptom på ett omänskligt samhälle, inte orsaken.

Men tidigare ville ingen se vad som höll på att hända, folk blundade tills det spårade ur…

Sedan röstades samma regering fram IGEN. Vad säger det om väljarna?

Uppenbarligen är det flera som tycker detta är ok än de som inte tycker det.

Jag är bara så trött på att höra alla säga hur heeemskt detta är men ingen gör någonting åt det utan väntar lugnt till nästa val.

Ut och protestera ni som inte gillar detta! KRÄV nyval NU med en gång!

Publicerat i tankar. 6 Comments »

6 svar to “Jag vill bara säga en sak”

  1. Antonia Says:

    Vet inte om jag håller med dig. Inte helt och hållet. När man röstar fram en regering så finns det en hel del löfte som man tilltalas av. Jobbigt och besvärligt blir det när löftena inte infrias utan ändrar karaktär och i slutändan nåt annat än vad som lovades.
    Och det hade nog hänt även om en annan block hade vunnit och styrt landet. Tyvärr.

    • Artemis Says:

      Tack för din kommentar! Det du säger är jag fullt medveten om… men tycker det är ännu en anledning att protestera om man tycker att regeringen ha spårat ur och gör helt tvärtom än vad de lovat. Jag vet att politiker brukar överdriva före valet men det finns ändå gränser vad man som folk ska acceptera. Här i Sverige skulle man kunna protestera på fredliga sätt men istället går man runt och säger ”fy vad hemskt” och sen gör ingenting åt problemet.
      Sen återstår faktumet att samma regering röstades fram två gånger i rad så jag tycker inte att man kan påstå att man lurades andra gången…
      Vad som hade hänt om en annan block hade vunnit kan man nog bara spekulera i… vi lär nog aldrig veta… på gott och ont…

  2. 3pa2 Says:

    Tror inte det sett annorluda ut just med åtstramningen om vi haft en röd regering istället. Var helt enkelt dags att göra något radikalt

    • Artemis Says:

      Ja, förändring är ju en del av livet så jag antar att det var dags…
      Jag har ingen aning vad som hade hänt med en annan regering… Men det kan inte har varit precis samma för då skulle det inte finnas flera olika partier, eller?
      Sen, vad jag har förstått så är inte de röda så himla ”röda” längre så det känns riktigt flummigt… Så det är väldigt svårt att säga vad de skulle göra…
      För min del får de lägga ner hela skiten om de vill, jag får ändå inte bli sjukskriven oavsett…
      Har en släkting som är sjukskriven och är hur pigg och glad som helst. Visst, vissa sjukdomar syns inte men om man orkar hugga ved, träffa vänner, gå 1 mil om dagen, baka, laga mat m.m. och ändå har en massa energi över då undrar jag egentligen vad man är sjukskriven för. Jag orkar inte ens hälften av det den personen gör men sjukskriven är jag inte. Jag är inte så bra på att snacka till mig sjukskrivning (vilket man verkar behöva vara). Jag pluggar på halvtid och hoppas kunna orka mer i framtiden…

  3. Antonia Says:

    Människan är i grunden aldrig nöjd. Det är nog det som driver saker och ting framåt.( Tror att jag har skrivit ett inlägg om det för länge sen)
    Varje individ har nog sin egen hjärtefråga, som man brinner för. Gäller bara att tillräckligt många som brinner för samma sak också.
    Visst Sverige är ett lugnt land, där man bara mumlar. Själv är jag bara glad att jag inte behöver demonstrera, efter att otaliga gånger har blivit tvingad ut som ung att ställa upp för partiet man var mot sin vilja medlem i. Den fria viljan existerade inte.
    Faktum är att en lands historia präglar dess invånare. Här har alltid varit lugnast i världen. Så folk tror och hoppas att det löser sig bara tillräckligt många som mumlar. 😉

    • Artemis Says:

      Människan är i grunden aldrig nöjd.

      Det här passar mitt nästa inlägg också 😉

      Ja, jag borde egentligen fatta att Sverige är lugnets land… Antar att jag inte förstår detta alla gånger 🙂 Jag ”förstår” men ändå inte…


Kommentera

