Dagens lunch och middag

Lunch: fisksoppa och hembakat bröd i kyrkan 🙂 mums!
Mellanmål: hemmagjord sockerfri nyponsoppa och grädde. gottigott!
Middag: potatisgratäng med spenat. Sojakorv. Stekt ägg.

Har även ätit en knäckebrödsmörgås med smör och ost samt en banan.

så gör du nyponsoppan: skölj, skala och kärna ur några dadlar. Mixa med vatten och nyponskalsmjöl. Sila. Servera!

Publicerat i maten. 4 Comments »

4 svar to “Dagens lunch och middag”

  1. 3pa2 Says:

    Du äter så mycket eller rättare sagt vid så många tillfällen.
    Hm Får nog bättra mej. Igår vart det en tallrik cornflakes för mej på morgonen. En apelsin och ett päron under dagen. Samt ett par prinskorvar och potatismos på kvällen.

    • Artemis Says:

      tycker du? och ändå skriver jag inte allt jag äter! 😉
      men man har olika ämnesomsättning, om du känner dig mätt och mår bra på färre måltider så ser jag inget problem egentligen 🙂
      Jag provade en gång att tvinga i mig frukost eftersom det ska vara så ”bra” enligt ”experterna”. Det slutade med att jag gick upp i vikt och inte mådde jag bra heller…

  2. Johanna Says:

    Tack för tipset! Önskar dig en riktigt bra lördag!

    • Artemis Says:

      tack detsamma! 🙂


Kommentera

