LCHF och vin?

Jag har märkt att LCHFätare verkar vara väldigt förtjusta i vin…

Nu  har jag ingen studie på precis hur många det är men jag undrar:

  • Är vin tillåtet enligt LCHF dieten (eller vad det nu ska heta)?
  • Om vin är ”slarv” som man bara ägnar sig åt ibland, är det verkligen så hemskt med frukt i så fall? För frukt påstår många LCHFfantaster är sååå skadligt för det är… wait for it… fruktsocker i!! Är det bättre att dricka vin då?

Sen försöker jag lista ut vad man egentligen äter när man följer den kosten så jag följer bloggar och sidor om detta. Eftersom när man påstår att LCHF bara är grädde, bacon och majonnäs samt inga kolhydrater så blir det snabbt protester att det är inte aaaalls bara det man äter. Och det heter faktiskt low carb och inte no carb.

Men jag hittar verkligen ingen annan föda i dessa sidor och jag kan inte vara helt blind! Och de skriver själva ”sen jag slutade helt med kolhydrater”… Ja, vad ska man då tro?

Jag vet inte varför jag stör mig så mycket på detta men jag tro jag protesterar eftersom jag upplever en viss tendens att se ner på folk som äter kolhydrater som om de vore dumma.

Inte så konstigt då kanske att man blir lite sur 😉

Publicerat i maten. Leave a Comment »

Kommentera

