Om detta med att skaffa nya vänner…

En förutsättning för att få nya vänner är att det finns några som är beredda att faktiskt släppa in en.

Det handlar inte om att träffa nya människor, det är inte så himla svårt att skaffa sig bekanta. Men så länge folk är nöjda med sin krets så är de snåla med att göra lite plats för en person till.Att personen kan vara ensam bryr de sig inte om. Det är alltid någon annan som kan ta hand om problemet.

Dessutom kan man alltid skylla på den som är ensam, att denne inte gjort tillräckligt för att skaffa nya vänner. Men vad i hela friden ska man göra? Kyssa folk i arslet för att de ska gilla en??

Man måste ”sälja sig själv” heter det numera och verkar gälla både yrkeslivet och det privata. Så i princip måste man bli en hora, kanske inte sälja sex, men allting annat, kanske till och med sin själ…

Ok, du kanske har vänner så det räcker och behöver inte mig, jag fattar. Tänk bara på att livet kan vända och imorgon kan det vara du som hamnat utanför och behöver att någon släpper in dig. Tänk på det.

12 svar to “Om detta med att skaffa nya vänner…”

  1. Antonia Says:

    Jag vill gärna bli din vän. 🙂

    • Artemis Says:

      det vore jättekul! 🙂 har faktiskt sett att du har facebook och tänkte skicka en vänförfrågan till dig där men har inte vågat 😦 (jag vet det är skillnad på fb-vänner och i riktiga livet, men ändå…)
      Jag bor inte så nära Stockholm heller men åker dit ibland. Ska faktiskt dit nästa vecka när det är Stockholm maraton 🙂

  2. Antonia Says:

    Jag kommer säga definitiv ja till en vänförfrågan från dig. Dock är inte aktiv på FAcebok, det är min blogg som går ut även dit. Inte för att det gör nåt skillnad. Mina besökare har verkligen gått ner sig. I antal.
    Det gör mig lite ledsen, för det är ändå halva nöjet att många vill läsa det man skriver. 🙂 Jag är sån.
    Är du i Stockholm så kan vi kanske ses.
    Jag är lätt att känna igen. Har alltid solglasögon på mig. Svarta. Skämt åt sido kan vi bestämma tid och plats.

    • Artemis Says:

      Ok, jag förstår 🙂
      ska skicka en nu, det är blommor på min profilbild… Jag är inte så himla aktiv heller, egentligen, jag är mest inloggad och spelar spel…
      Jag har också märkt att mitt läsarantal har gått ner, men i mitt fall är det ganska förståeligt, jag har inte bloggat så mycket på sistone…
      Det är klart det är mycket roligare när andra läser, förstår att du tappar motivationen… Kan det vara så att folk har tröttnat på bloggar helt enkelt? Bara en tanke… det går ju i trender detta…
      Jovisst, vi kan ordna träff 🙂 På mitt facebokkonto har jag min ”riktiga” mejladress så vi kan mejla varandra eller något…

  3. Antonia Says:

    Det har jag också tänkt. Att bloggandet har gått ner. Aftonbladet tar bort sin bloggsida. Synd tycker jag, för det är ett bra forum att kunna skriva av sig.

    Ser fram emot maratondagen. 🙂

    • Artemis Says:

      Ska de lägga ner? varför?

      Ja, det ska bli kul hoppas jag 🙂

  4. J Says:

    Vet precis vad du menar. Det ÄR inte lätt.

    • Artemis Says:

      tack J, det är skönt när någon förstår!

  5. Varvara Says:

    Ja, det är inte lätt, att få vänner, men även behålla dem…ja har själv sådana erfarenheter….jag vill också vara din vän….men det hoppas jag att du vet numera…..
    jag har inget fb, du har ju min e-post, skriv gärna när du har lust…..
    Filaka!!!

    • Artemis Says:

      Ja, behålla dem är svårt också… 😦
      Tack! det är alltid skönt att veta att någon finns, även på avstånd..
      Kram och filakia!

  6. M Says:

    Jotack, känner alltförväl igen det. De som låtsas vilja bli vän med en är de som kan tjäna något på det: utnyttja en sexuellt, stjäla från en eller på annat sätt göra en vinst på en. Därför har jag trots ett stort behov av en vän slutat leta vänner. Har en kontaktperson men h*n bryr sig inte utan är bara inne på det för att tjäna pengar, de får ynka 600 efter skatt i månaden och det är dem hon är ute efter, sen skiter hon i om jag sitter ensam. Folk idag är sorgliga och de vill inte ha fler vänner, just som du skriver.

    • Artemis Says:

      Det låter ju inte alls bra att bli utnyttjad på det viset 😦 Jag har inte riktigt koll på vad en kontaktperson är, när och varför får man en sån? Skickar dig en stor kram!


Kommentera

