Råg?

Flera bilden från cykelturen… (jag var mycket produktiv 😉 )

Men är detta råg eller vete? Vad tror ni?

Råg?

råg? närbild

6 svar to “Råg?”

  1. Marina Says:

    Det är råg, vete har kortare strå på axen.
    Ha en bra kväll!

  2. Anneli Says:

    Jag sätter ett par spänn på att det är korn! Råg är mörkare i färgen!!

  3. Antonia Says:

    Jag gillar verkligen den översta bilden. Men jag skulle tippa på vete. Men jag är ingen expert alls.

  4. erika Says:

    helt klart korn!

  5. ro Says:

    Tack för era kommentarer allihopa! 😀
    Ok, det var 2 röster på korn, en på råg och en på vete…
    Jag få se om jag lyckas ta reda på ”sanningen” så jag kan upplysa er…
    Än så länge cyklar jag bara förbi och undrar…
    Jag undrar bland annat vad för sorts ställe jag har flyttat till… Det är rena bondsamhälle verkar det som 😉
    Men ändå så nära stan 😉
    Jag trivs, jag trivs 🙂


Lämna en kommentar